Gott nytt år

Redan nytt år ska bli spännande att se vad 2010 bjuder på. Tänker inte ge mig på att lova några nyårslöften då jag inte håller dom ändå...

Jag vet inte riktigt hur jag ska sumera 2009 mer än att det har varit ett bra år. Mycket pågrund av alla framsteg min lilla "stora" tjej gör. Alla dessa första gånger som är så underbara att få ta del av.
Kampen att slitas från sin dotter och fungera på jobbet när hon skulle in i barnomsorgen, en jobbig period som jag inte trodde skulle påverka mig så starkt. men allt har nu löst sig till det bästa hon trivs som fisken  i vattnet hos sin dagmamma och jag kan verkligen koncentrera mig på jobbet. Och det är så skönt att med stolthet kunna säga att jag trivs med mitt jobb jag känner mig hemma.

(Jo en ska ska jag faktiskt lova det är så att vi nu har bott i huset två år och har ännu inga tavlor på väggarna. Vi har inte hittat det vi vill ha. Så mitt nyårslöfte 2010 blir att hitta fina saker att hänga på väggarna.)

Nårsafton kommer att firas hemma hos oss som vi gjort sen Tilde kom till världen. Smidigt att kunna lägga henne där hon känner sig trygg. jag jobbar hela dagen till sena kvällen så firandet kommer att vara i full gång när jag kommer hem. Har hängt fram nyårsblåsan och fixat naglarna redan så jag blir nog snabbt klar. Tilde kommer att ha en fin rosa klänning i kväll som hennes farmor har sytt, och såklart sydde farmor en likadan klänning till hennes docka Skrollan så att dom matchar ikväll så sött.


Tildes och Skrollans fina nyårsklänningar.


Den här fina gången av machaller möttes jag av när
jag kom hem från jobbet. Per hade gjort det mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0