I huvudet på en 2-åring

jag har lyst med min frånvaro här på bloggen jag vet, men har inte riktigt anammat detta med att skriva av mig framför dator. Tänkte att jag skulle ge det en nytt försök. Ta nya tag och hoppas på att det ska roa andra framförallt mina vänner och speciellt dom som inte bor här nära mig. Jag menar att jag älskar verkligen att kika in på deras bloggar och läsa om bla framstegen deras barn gör så kanske att dom tycker samma om detta.

Vi har ett litet dilemma hä hemma, det kan röra till sig rejält i huvudet på en liten 2 åring. Det är nämligen så att min Kära vän Milla väntar sitt första barn och Tilde har förståt att det ligger en bebis i hennes mage. Hon går hemma och säger Mamma Milla ha bebis i magen och detta ledde in oss på detta samtal

Tilde: Mamma milla bebis magen
Jag: Ja milla har en bebis i magen, du har ju oxå varit en bebis i mammas mage. Ser hur Tilde börjar fundera.
Tilde: Mamma oxå bebis i magen
Jag: Nej mamma har ingen bebis i magen
Tilde: Lägger handen på min mage, Milla bebis magen mamma osså bebis magen. Ser nöjd ut

Så efter detta samtal så tror nu min lilla tjej att mamma har en bebis i magen och går runt och säger detta, så fel det kan bli. Men vad trodde jag, att hon skulle förstå hela biten med att hon en gång låg i min mage. Visst tror man att ens egna barn är en lite snille men detta var nog lite för mycket begärt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0