Julen

Kanske ska printa ner några rader om årets julfirande som enligt tradition firades först hemma hos Pers föräldrar och slutade hemma hos mina. Det verkade nästan som om att Tilde kände på sig att det var något speciellt som skulle hända i morgon då hon vaknade flera gånger under natten och inte riktigt kunde komma till ro.
Julaftons morgon började med en liten mysig frukost med bara oss tre, Tilde fick öppna några julklappar innan vi begav oss till svärföräldrarna ute i Husby.

Älskar alla dofter kring jul och pers mamma stod och lagade julmat för fullt, snart var alla samlade och firandet var i full gång. Tilde måste ha varit extra snäll då hon badade i julklappar så kul att se henne. Det mest komiska var att trots alla nya julklappar så var det roligast att leka med ett present snöre som jagades av katterna. Efter kalle så packade vi bilen och begav oss till mina föräldrar, Tilde somna som en stock men vaknade så fort vi var framme. Dags för julbord nummer 2 och av erfarenhet från andra år så hade jag inte ätit mig proppmätt så jag kunde njuta till fullo av pappas underbara köttbullar.
Tomten kom på besök och Tilde som varit och hälsat på tomten tidigare i år kände igen honom och blev glad. Hon var snabbt framme vid alla klappar och hjälpte tomten att dela ut dom, ingen kram blev det då tomten var lite läskig bäst att vara lite på avstånd. När tomten fråga om det fanns några snälla barn svarade tilde - Ja, Tille är snäll charmtroll som hon är.


Så vackert med all snö ute hos svärföräldrarna, underbart
med en vit jul.


Läser för tomten och håller farmor sällskap medans
hon steker på julköttbullarna.


Oj säger Tilde när hon får en julklapp


Och det kom bara fler och fler....


Jag blev glad för vår nya dammsugare som kommer
att underlätta städningen.


Vi svärdöttrar fick ett par mysiga raggsockor.

Hemma hos Mamma och Pappa


Katten Jesse var julfin med en stor röd rosett.


Tilde var glad att hon slapp äta julmat en gång till
och njöt istället av morfars potatismos


I väntan på tomten.


Och snart var han här, Tilde ville inte gå fram till tomten
men min brorson Oscar ville känna lite.


Och i det stora paketet tomten kom med gömde det sig
ett pippi hus.


Per fick ett roligt litet rimm.


Kommentarer
Postat av: Erika

så söt hon är tilde! -" Ja Tille är snäll" jag smälter! =)

2009-12-29 @ 20:35:39
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0