Besök på sjukhuset

Igår besökte Tilde och jag J som ligger inne på sjukhus, det är en viktig person i Tildes liv och hon pratar mycket om hennes "Hannis" som hon själv säger. För Tilde är Hannis en lekkompis och hon kan nämna henne i situationer och då tror jag att hon saknar henne. Jag har berättat för Tilde att J har ont i magen och att hon måste bo hos doktorn så att hon blir bra igen. Detta har bekymrat henne lite och hon har pratat mycket om Hannis onda mage så vi åkte upp till henne så att hon inte skulle vara orolig.
Jag förklarade för Tilde att hon inte kunde leka med Hannis och hon var helt med på noterna.
Underbara J var uppe ur sängen när vi kom så det blev ett positivt möte, Tilde tyckte synd om Hannis när hon såg att hon hade en spruta i armen "kanylen hon får dropp igenom" och berättade att man då blir ledsen.
Efter det fick Tilde choklad av Hannis och då var lyckan gjord, vi satt oss ner och fikade och pratade. Tilde hittade en låda med leksaker så hon kommer nog att förknippa sjukhus med en rolig plats. Jag tycker att det är viktigt att hon får se de här biten med. Och visst ska man inte utsätta barn för detta allt för tidigt och när dom inte förstår. Men det var viktigt för Tilde att se att hennes Hannis mådde bra och att doktorn var snäll mot henne.

Nu hoppas vi här hemmas att J blir frisk så att hon får komma hem. Inte roligt att ligga inlaggd!

Igår hade jag en underbar känsla om att våren var på väg, ja jag kunde riktigt känna det ända ut i tårna. Men idag så vet jag inte, himlen har återigen öppnat sig och det väller ned snö.
Vi får väl ägna oss åt lite vinter aktiviteter ett tag till. Idag blir det att åka ut till P föräldrar för att åka scoter "önskemål av Tilde" kanske plocka fram mina skridskor jag skaffade förra vinter och ta en tur på kanalen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0