Ett argt inlägg

Måste få skriva av mig min frustration, All kritik till sköttseln av skottningen här i norrköping. På jobbet kommer jag inte in i garaget för att nån idiot har laggt en stor hög med snö ivägen. Det går inte att parkera när jag ska hämta Tilde hos dagmamman då skottning inte ens existerar på parkeringsplatserna. Vi kan inte gå ut på jobbet med våra vagnar för att gång vägarna är inte framkomliga pga all snö. Viss snön är jätte mysig och underbar för alla barn, men när man blir handikappad i sina vardagliga situationer så att man inte ens kan gå med sitt barn i barnvagn så har jag fått nog. Hur tänker man igentligen när man skottar en trottoar men låter en stor snö vall spärra vägen för ett övergångställe?
Mina tankar hamnar hos alla som är beroende av sin rullstol för att ta sig fram, knappast att det går och är inte det diskrimenerande om nått!

Känner mig lite gnällig nu, men anledningen är att jag precis nu innan Tilde och jag kom hem ringde P i panik och kom inte en meter med bilen. Stackars P som fick ta mitt arga samtal. Inte första gången han får komma och hjälpa mig med bilen. (Men dessa händelser har bara ägt rum nu under vinter) han tvivlar nog på mig som förare. Tack Älskling för att du står ut med mig.

Bjuder på ett kort på en glad Tilde som sitter här brevid mig och leker med lera, helt oberörd av all denna snö.



Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag förstår dig precis! Blir lika galen själv när jag försöker ge mig ut på en promenad med vagen. Påtal om vagen, när bytte du till sittdelen med Tilde? Siri börjar strejka vid vaket tillstånd när hon ligger ner och vill uppåt. Men det känns lite tidigt? Väntar man tills de kan sitta själva? Hoppas allt är bra med er, kram

2010-02-10 @ 11:52:23
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: EmelieCatrine

Hej! Vilken söt dotter du har! =) Tänkte bara fråga...har du varit tillsammans med någon som heter Perra Johansson? Menar inte att snoka, men bara undrar, du är lik en tjej som han var tillsammans med.



Kram!

2010-02-10 @ 17:31:26
URL: http://emeliecatrine.blogg.se/
Postat av: EmelieCatrine

Tack så mycket!



Ja, okej.. Då var det som jag trodde då =) Jadu, jag var tillsammans med honom från sep 2007 - april 2008. Så, så är det. Har för mig att han visade någon bild på dig eller var det var, sen när jag har varit inne på Ellens blogg så har jag sett att någon "Bente" har skrivit, så kikade in här.



Kram!

2010-02-11 @ 15:38:47
URL: http://emeliecatrine.blogg.se/
Postat av: EmelieCatrine

Yes, det är jag som är Martins lillasyster. Det lät inte positivt...?

2010-02-11 @ 22:56:15
URL: http://emeliecatrine.blogg.se/
Postat av: Catarina

Tja. =)

Jotack allt är så bra det kan vara.

Tristessen börjar sätta sina klor om mig dock. I princip alla blev uppsagda från jobbet några veckor innan det var planerat att jag skulle börja.

Så nu är jag arbetslös...och det suger.

Men annars är det bara fin fint.

Själv?

2010-02-12 @ 08:41:00
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: EmelieCatrine

Aa okej, sicken tur då! Lät som att du inte gjorde det.. =) Nja, vet väl inte direkt vad han gör. Har bara sett honom typ en gång sedan vi gjort slut, men tror han jobbar på ACC. Bor tillsammans med sin tjej på Nygatan, samma trappuppgång som en kompis till mig så det är därför jag vet det.



Mm, vet.. Såg dödsannonsen i tidningen! Men om du vill få tag i honom så kan du nog bara söka på eniro?



Kram!

2010-02-12 @ 19:09:26
URL: http://emeliecatrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0