Äntligen

Änligen så är vi en hel familj igen. Emelie och hennes dotter Nellie som brukar vara våra inneboende har varit i Jönköping över hela jul och nyår, men nu så är dom hemma efter mycket saknad från oss alla här hemma. Tilde och Nellie som har spenderat så mycket tid ihop att dom nästan är som systrar blev glad över att få leka med varandra igen. Det blev en stor kram och full rulle direkt när dom träffades.

Idag var första dagen hos dagmamman för Tilde efter den långa ledigheten. Hon var så trött att hon slocknade på fem röda när jag satte henne i bilen för hemfärd. Fortsatte att sova när jag klädde av henne ytterkläderna så jag lät henne sussa vidare lite i soffan innan jag fick väcka henne igen. Det är nämligen så att vi försöker att avvänja henne vid hennes sov turer mitt på dagen då hon inte vill sova hos dagmamman. Och sover hon försent på eftermiddagen så somnar hon inte på kvällen och detta leder i sin tur att hon är jätte trött följande dag. Så vi får se hur det går med detta. Jobbigaste perioden är precis innan kvällsmaten och då får vi verkligen aktivera henne, men det börjar bli bättre.


Spelar piano tillsammans med bästisen Nellie


Tillde sjunger för full hals

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0