Mysigt värre

För ovanlighetens var det idag jag som fick hämta Tilde hos dagmamman. Brukar vanligtvist vara jag som lämnar och P som hämtar då jag alltid jobbar kvällstid. Men idag så blev denna mysiga stund min. Jag riktigt kände förväntningen stiga i kroppen när jag ringde på dörren, den öppnas och jag möts av världens vackraste leende. Mamma utbrister tilde och ska genast berätta om dagen, vem hon lekt med, vad hon har gjort och vilket mat dom har ätit. Så kul att höra henne och värmen sprider sig i hela kroppen "älskade ungen min".
Hade en mysig stund med bokläsning och bollibompa innan läggdags. P har varit på möte i Stockholm idag så han tog nattnigen med Tilde så att han fick lite mys han med.

Har gjort en storrensning i Tildes rum, som under en längre tid varit ett rum för förvaring då hon inte använder det ännu. Men tanken är att hon snart ska vilja sova i sin säng och inte brevid mig och P. Sorterat ut massvis med kläder som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Sälja kanske men känner lite att jag inte orkar lägga ner någon tid på det.
Börjar arta sig inne i rummet nu, fortfarande lite kalt på väggarna men hoppas att vi hittar något som passar in bra. Tänkte framkalla lite fina bilder på oss i familjen och på Tildes mor och farföräldrar och hänga vid hennes säng.


I fönster står en förtrollad prins


Tildes egna julstjärna, som måste tas ner nu


Älskar denna säng som är ett aktionsfynd. Omålad vit
och Tilde kommer att kunna ha denna länge


Garderoben var jätte ful innan jag målade den vit och
satte dit prinsess knoppar



Slänger med en bild från eftermiddagen när Tilde och jag hade mys med frukt i soffan.



Nu ska jag över till underbara Hanna och bubbla lite, dricka lite kaffe och bara va. Delade min mammaledighet med Hann och hon är en riktigt härlig tjej. Trevlig kväll på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0