"Den vackraste stunden i livet var den när du kom"

Tilde Alice Spångberg
3115 gram och 48 cm lång


Den 9 december precis en vecka innan beräknad förlossning gick vattnet 05.30 hemma i radhuset i Klockaretorpet. Tilde ville ut och hälsa på världen. Min graviditet var "normal" illamående i början men okomplicerad. Jag hade under graviditeten en stor rädsla för inför förlossningen, men när vattnet väl gick och jag förstod att vi skulle få träffa vårt barn idag så försvan den.

Förlossningen gick över förväntan. Per var ett underbart stöd och jag är stolt över min insats. Jag skrek, grät och skrattade och alla känslor var som en berg och dalbana. Jag trodde jag skulle gå i bitar, men jag klarade det. " Vi kvinnor är gjorda av stål" 22.30 var hon äntligen här. Ni som själva är mammor vet att känslan när man äntligen efter all denna väntan får hålla sitt barn, se dess ansikte och hålla dess hand att deen känslan är helt obeskrivlig. Lyckan är fullgjord. Jag kan bara beskriva det med att Den vackraste stunden i livet var den när du kom Tilde precis som Winnerbäck sjunger i "Kom Änglar"


image1

Kommentarer
Postat av: Thina

Fick tårar i ögonen, jag förstår ju precis :) Åh ni är så söta, så kul att vi båda har barn nu Bente.

2008-07-24 @ 16:20:03
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0