And when you smile the world is brighter

Vaknade i morse icke utvildad och kände att jag bara ville dra täcket över huvudet och försvinna bort in i drömmarnas land i sådär 2 veckor. Men så ligger Tilde brevid och påkallar på uppmärksamhet genom att ligga och dra mig i näsan, jag fortsätter att blunda ihop om att hon ska somna om. då letar hon sig till munnen och leker tandläkare och när jag kollar på henne smilar hon glad över att lyckats få mamma att vakna. Och när man möter hennes underbara leènde så blir en annan grå dag ljus och fin. Låg och myste länge i sängen innan vi gick upp och åt frukost (gröt med farmos hemmagjorda äpplemos) finns inget godare.
Sen iväg till mina föräldrar som skulle passa Tilde medans jag tog spånkan ner till körskolan för att plugga lite teori.

Väl på körskolan är det inte en käft där men dörren var olåst, så jag står där i dörren och ropar lite försiktigt "Hallå" inget svar så jag går utanför istället, möter en kille i dörren som rusar in och sätter sig framför en dator. Jag går efter och harklar fram ett ursäkta.... är det ok att sitta här när det inte är nån personal och skulle du kunna hjälpa mig med att logga in, har aldrig suttit här och pluggat förut. Kände mig jätte fåning, han tänkte nog hur svårt kan det vara att starta en dator, men han hjälpte mig snällt så nu har jag präntat in lite nya kunskaper om trafiken i skallen.
Nästa vecka börjar körlektionerna igen så håll er borta från vägen sådär mellan 11.00- 12.00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0