Middags Tips

En ständig fråga som kommer upp här hemma är vad vi ska äta till middag. Det blir alltid samma vanliga mat och jag tycker att det är jäte svårt att komma på någonting nytt. Det ska passa Tilde, gå snabbt att tillaga och passa i matlåda oxå! Jag satte mig ner och bläddrade igenom min reccept bok och ur trillade recceptet på en underbart god kräftstjärts soppa så iväg till affären för att inhandla det som behövs. Tänkte bjuda er på recceptet, och den är verkligen helt ljuvlig, Super enkel och snabb att göra.

500 g kräftost
1 liten burk creme fraiche
1 liter vatten
2 stora morötter
2 st fiskbuljong
Färsk dill
1 burk kräftstjärtar i lag
Salt
Svartpeppar

1.
Riv morötterna grovt och värm ca 1 dl smör i en stor kastrull, när smöret är smält strö över ca 1 1/2 msk mjöl och dom rivna morötterna. Blanda (detta ser lite misslyckat och klumpigt ut)

2. Häll över vatten, och ha i kräftosten.

3. Blanda i creme fraiche och de 2 fiskbuljongerna. Låt detta stå och sjuda ca 10 min.

4. Hacka dillen och häll i soppan. Blanda i kräftstjärtarna precis innan servering, ta också med ca 3 msk av lagen som kräftstjärtarna låg i.



SMAKLIG MÅLTID

Här hemma är lilltjejen sjuk, hon har en elak hosta som inte vill ge med sig och håller henne vaken om nättrna. Ont har hon och varje gång hon hostar kommer det fram ett lite aj efteråt. Ingen hit är det att ta hostmedecinen men efter lite motivation så går det, bara hon får hålla i skeden och själv bestämma när hon ska ta den.
Hoppas hon blir frisk och kry snart så att hon får komma till sin älskade dagmamma.

Kommentarer
Postat av: ellen

Otroligt god soppa!! Bjöd jonas och mamma på den igår och den var väligt uppskattad. Delade med mig av ditt recept på min blogg idag me en länk hit, hoppas det var ok! Kram

2010-03-03 @ 10:32:26
URL: http://ellene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0