Till biblioteket

Jag är ledig i dag efter helgens jobb så Tilde och jag ska äta lite lunch, sen så tar vi spårvagnen ner till stan för ett besök på biblioteket. Har aldrig varit på biblioteket  med henne men hon har börjat gå på sago stund där med dagmamman. Mysigt när det bara är hon och jag, kanske även dags att skaffa ett nytt biblioteks kort så att vi kan låna hem lite nya böcker. Vi läser en bok varje kväll innan Tilde ska sova, hon är så härlig då först läser vi sen tar hon boken och läser för oss. Och hon är riktigt duktig på att återberätta vad vi har läst.

I går kväll chockade hon mig igen, vi läste en bok där karaktären castor sticker sig i fingret på en nål så att det kommer blod. Castor måste ha ett plåster. Då utbrister Tilde att hon minsan också fick plåster på benet, det var blått och hade ett nalle puh motiv. Sen säger hon Nellie fick med plåster men inte på benet utan i armen, Denna händelse ägde rum när vi vaccinerade tjejerna mot svininfluensan. Trodde inte att hon kom ihåg detta så ingående och att hon la märke till att hon fick sprutan i bentet medans Nellie fick den i armen. Hon avslutar samtalet med att säga Tilde tycker inte om det. Underbara unge!

Nä som sagt lite mat nu, sen ta på oss vinter mudderingen för et tur ner till biblioteket.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hoppas att ni hade det mysigt på biblioteket! Jag älskar att gå dit med mina grabbar,vi är verkligen stammisar där :)Mysigt att läsa om alla "Tildehistorier" hon är så duktig lilla tjejen! Kram Jessica

2010-02-08 @ 18:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0