Mitt lilla barn

Hon är för go min lilla soltråle, i morse var jag väldigt trött efter att ha sovit dåligt nu i några nätter. Tilde vaknade som vanligt pigg och glad och ville inte ligga och dra sig. Jag sa till henne att mamma är jätte trött och vill sova lite till då säger skruttan ok mamma, tille går in o leka tåg rummet. Snoppet kolla jag på henna och såklart så ville jag se om hon gjorde det så, jag sa till henne ja gå och lek lite med ditt tåg så väcker du mamma sen. Hon traskar iväg till sitt rum och kvar ligger jag i sängen och kurrar in mig i täcket, hör i bakrunden hur hon sitter och pratar inne på rummet. Efter ca 20 minuter kommer hon tillbaka

Tilde: Mamma vaken
Jag: Hej Tilde ja nu är mamma vaken
Tilde: Sovit gott
Jag: Ja mamma har sovit jätte gott, vad skönt att mamma fick sova lite till, och vad duktig du var som lekte själv inne på ditt rum.
Tilde: Tille stor tjej mamma
Jag: Ja Tilde är mammas stora tjej
Tilde: Pappas osså mamma. Gå ner nu inte sova mer

Underbara ungen min som förvånar mig så ofta. Hon har blivit så duktig och stor så fort. Självständig men ändå så skör. jag älskar att man nu verkligen kan prata med henne, hon förstår och kan göra sig förstodd. Hon berättar vad hon vill, om saker hon gjort och när hon hittar på bus lyser hela ansikte och så säger hon Tille busig. Jag beundrar henne att hon har ro i kroppen att sitta stilla och rita länge länge nu, hon styr med sina dockor matar, byter blöja och går omkring med dom i vagnen den här åldern är helt underbar. Älskade ungen min jag skulle kunna skriva flera sidor om stoltheten och lyckan över att få vara din mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0