Trotsig

Jag tror blått att någon har bytt ut min unge under natten som var, visst att Tilde kan vara lite busig och trotsig men idag vet jag inte vad det var med henne. Hon mötte mig i dörren när jag kom hem från jobbet och det riktigt lyste bus i hennes ögon. Under maten så skulle hon inte äta, nejdå att kasta korven var mycket roligare. Drickan åkte ut över bordet och cirkusen var i full gång. Efter maten så går hon alltid med sin tallrik och ställer den på diskbänken, idag sprang hon med tallriken samtidigt som hon skrattar och säger inte springa med tallriken. Får jaga lilla fröken när det är dags för att borsta tänderna, runt bordet springer hon kvick som en vessla omöjlig att få tag i. Tille borsta själv skriker hon. Först borstar mamma sen får Tilde borsta, Ja detta köper hon så vi sjunger pappas egen gjorda tandborstsång och Tilde gapar snällt. Sen är det dags för att sätta på sig pyamasen men det vill inte Tilde utan hoppar istället upp i soffan och gör allt för att inte bli fångad. Denna lilla dam är det tvåårs trotsen som har kommit och smugit sig in i min dotter under natten tro.

Nu befinner sig Tilde och P på övervåningen och förhoppningsvis så kan hon komma till ro och somna snart. P och jag har nämligen tänkt att se Johan Falk filmen som visas på tv ikväll, men det blir ju aldrig som man har tänkt sig. Har inte sett någon av dessa filmer än men har fått höra att dom ska vara riktigt bra.


Gammal bild på busig Tilde.


Kommentarer
Postat av: Erika

Trotsen som kommit krypande hör jag =) Elwira har redan lite små trots här hemma ibland, känner igen det där med maten som flyger ner på golvet och att behöva "jaga" vid pyjamasdags.. hur ska detta sluta :P

2010-01-10 @ 23:39:04
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0