Bästa vänner

I dag testar jag livet som 2 barns förälder, Tilde har sin bästa kompis Nellie här över dagen då hennes mamma är i skolan. Tjejerna har vuxit upp tillsammans och är som systrar till varandra. Skiljer bara 3 månader i ålder så bandet mellan dom är starkt <3
Just i skrivandet stund hör jag hur dom pratar inne från lekrummet, lite i luven är dom på varandra när dom vill ha samma leksaker. men dom löser det bra utan att jag behöver lägga mig i allt för ofta, Båda har starka viljor så att någon ska ge sig är inte det lättaste. Det är en viktig lärdom att lösa sina konflikter själv, men visst måste jag som vuxen visa hur ibland.

Tanken för dagen är väl att dom ska få leka av sig inne lite, längesen dom träffades nu då Emelie har träffat kärleken i Jönköping och spenderar nästan all ledig tid där. Lite frukt innan vi går ut i det soliga vädret. Blir att laga lite enkel mat idag köttfärssås och spagetti står på menyn.


KÄRLEK mellan 2 helt underbara ungar

Kommentarer
Postat av: Erika

söta dom är :-) När vi var små bråkade vi väl mer än lekte haha!

2010-03-06 @ 11:59:04
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0